Cara Buat Air Selusuh Untuk Mudahkan Isteri Bersalin

Kehamilan

Assalamualaikum semua,  Pagi ni, fatim nak share cara nak buat air selusuh. Air selusuh sangat popular di kalangan ibu-ibu hamil yang bakal bersalin.

Ada orang kata, baik di amalkan bila kandungan dah masuk bulan ke-9. Tapi ada juga orang kata, lebih bagus di amal semasa sakit kontraksi nak bersalin bermula.

Ketahui tanda bahaya kehamilan di sini

 

Bagi yang ada pengalaman tu, jangan lah segan-segan nak komen artikel ni yer. Sama-samalah kita berkongsi pengalaman, untuk membantu lagi ramai ibu-ibu hamil yang nak bersalin, di luar sana. Sharing is loving. betul tak?

Jom tengok, macam mana cara nak buat air selusuh. Caranya sangat mudah sebenarnya. Sebaik-baiknya mintalah suami yang sediakan air selusuh untuk anda yer. Sebab orang kata, air selusuh yang suami buat lebih berkesan. Allahualam. 🙂

 

Cara Buat Air Selusuh Untuk Mudahkan Isteri Bersalin

cara buat air selusuh shaklee

 

Air selusuh merupakan satu ikhtiar untuk memudahkan proses kelahiran. Amalan menggunakan selusuh sebaik-baiknya menggunakan ayat-ayat tertentu dengan memohon kepada Allah s.w.t agar anda diberi kekuatan sepanjang proses kelahiran yang tidak secara langsung dapat melancarkan proses kelahiran. Ayat-ayat ini boleh dibacakan sama ada pada air, minyak, buah kurma dan sebagainya.

  1. Sediakan air kosong, sebaik-baiknya air zam-zam
  2. Bacakan doa-doa berikut, yang terdiri daripada;
  • Surah Alfatihah

  • Selawat Syifa’

 

  • Surah Al-Hasyr ayat 21-24

Image result for surah al hasyr ayat 21-24

 

  • Doa selusuh iaitu,

Ya Allah, dengan hak Maryam, juga hak yang diturunkan kepadanya surah Maryam, ringankanlah daripadanya (nama penuh isteri disebut), penderitaan bersalin, dengan rahmatMua, wahai Tuhan yang amat mengasihani dari segala-galanya.” 

 

  • Dan Doa dipermudahkan

” Tuhanku, permudahkanlah dan jangan Kau sukarkan kerana Engkaulah Yang Maha Memudahkan segala yang susah adalah Mudah bagiMu. Ya Allah, sempurnakanlah dengan kebaikan rahmatMu, Ya Arhamar Rahimin”

 

Dah buat persediaan untuk berpantang? Tahu tak, dalam Shaklee terdapat set yang sangat sesuai untuk di ambil oleh ibu yang baru bersalin, sesuai untuk berpantang dan membantu untuk penyusuan.

 

set bersalin berpantang shaklee optimum

 

buy online now shaklee

 

MENTOR BISNES ANDA

  Disclaimer
  • Segala testimoni / penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
  • Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.
  • Ini adalah supplemen. Ia cuma membantu  untuk meningkatkan kesihatan tubuh anda bermula dari dalam. Dapatkan nasihat dari doktor terlebih dahulu, jika ada sebarang kemusykilan.
  • Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.
 

"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN? BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN.

MODAL SERENDAH RM 35 UNTUK SELURUH MALAYSIA .

PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSKLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA”